ponedjeljak, 1. travnja 2013.

Početak je bitan


Oni koji me poznaju znaju da ja često i skoro bez prestanka pričam o stripovima. Par ljudi mi je usadilo ideju da pokrenem neki sajt na kojem bi pisao o tome i... Evo nas. 

Ljudima često s ponosom volim reći kako sam ja treća generacija kolekcionara stripova u svojoj porodici. Prvi je bio moj pokojni djed Jozo, koji je tu ljubav prenjeo na svog sina, a moj otac potom i na mene. Na žalost, ta stara kolekcija je prodata negdje pred početak rata (S novcem od prodaje stripova je, navodno, moj stari sebi kupio auto).

Zbog svega toga, ja sam odrastao u kući koja je bila puna stripova. Od svih mogućih brojeva Zlatne Serije i Lunov Magnus Stripa, Stripoteke, Eks Almanaha, Alan Forda... malo koji strip u neko doba nije zalutao u našu kuću.

Dakako, malo šta sam ja od tog kupovao, ja sam tada imao samo pet, šest godina i nisam znao ni čitati kako treba. U to doba me sakupljanje stripova nije ni zanimalo, jer su tada bili dostupni samo stripovi iz doba bivše Jugoslavije, a ideja o sakupljanju npr Zlatne Serije koje ima 1103 broja, od kojih neki vrijede i po 200, 300 eura, mi je bila suluda. 


Zagor #11 - Arktička sfinga (Mauro Boselli/Carlo Raphael Marcello)

Srećom, Slobodna Dalmacija je 1994. godine krenula ponovno da izdaje stripove. Ovaj put su stripovi bili daleko kvalitetnijeg izdanja i izdavani su po istom sistemu kao i u Italiji: svaki strip junak je imao svoju ediciju. Takav princip izdavanja i činjenica da ću imati kolekciju koja počinje od broja 1 su presudili i počeo sam sa sakupljanjem stripova. Prvi strip u kolekciji je postao Zagor #11 - Arktička sfinga, a nekih 18 godina poslije moja kolekcija broji više od 1000 stripova. 

Glavni razlog zašto sam se odlučio na ovo pisanje je to što me često ljudi pitaju za nešto vezano za strip, a, najčešće, nemam prostora ili vremena da im detaljno odgovorim, tako da će prvi tekstovi biti vezani prvenstveno za što bolje upoznavanje sa strip scenom na području bivše Jugoslavije, a dalje - tko zna šta će mi pasti na pamet. :) 

Toliko za uvod. :) 

Broj komentara: 7:

  1. Jedan od krivaca izražava javnu podršku.

    OdgovoriIzbriši
  2. Pretpostavljam da je bilo samo pitanje vremena kad ćeš početi da pišeš... Srećan rad ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Da, ispade tako nekako. :) Hvala puno, Milice. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Dobrodošao u blogosferu! :*
    Neizmerno se radujem čitanju tvojih postova.
    Puno sreće i uspeha ti želim u budućem blogovanju.

    OdgovoriIzbriši
  5. The ULTIMATE "Stop My Divorce" Love Spell Casting is the best of the best when it comes to preventing that painful divorce and keeping you both happy in love.contact templeofanswer@hotmail.co.uk, whatsapp +2348155425481 for more details

    OdgovoriIzbriši